Geschiedenis

1922 - 1939

Een groep markante notabelen zetten op 14 oktober 1926 met enig officieel vertoon de eerste spade in de grond om een terrein te egaliseren en ………het dichten van de konijneholen! ...

1940-1955

Haamstede in de tweede Wereldoorlog Op 3 september 1939 bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog , kreeg de vliegweide de status van militair vliegveld. Rond de hangaar werden “zomerhuisjes” ...

1956-1662

Het jaar 1956 Een vliegterrein gereed voor start,- en landende vliegtuigen, dat schreeuwde om nieuwe gebruikers. De leden van heden mogen de initiatiefnemers van toen zeer dankbaar zijn ! Wat ...

1963-1969

Het jaar 1963 Het verlies van de Sedbergh kon in 1963 gelukkig toch opgevangen worden. Er werd een Rhönlerche gehuurd waarin men niet naast elkaar (zoals in de Gouvier), maar ...

1969-1975

Het jaar 1969 Nu de V.Z.A.C. van bijna alle gemakken was voorzien, kreeg de vereniging in 1969 eindelijk ook nog de beschikking over een eigen clubgebouw. Op 29 februari werd ...

1975-1979

Het jaar 1975 Inmiddels werden er in 1975 door individuele leden privé-kisten aangeschaft waarmee men op Haamstede wilde vliegen. Dit werd echter door het bestuur niet toegestaan. Een ander probleempje ...

1980-1985

Het jaar 1980 In 1980 wilde Staatsbosbeheer het terrein van het vliegveld gaan gebruiken voor beweiding met schapen, waardoor de mogelijkheid tot zweefvliegen onzeker zou worden. Aankoop van een gedeelte ...

1985-1990

Het jaar 1985 Op de Algemene Ledenvergadering begin 1985 werd aan de commissaris rollend materieel, Bob van der Valk, gevraagd welke maatregelen getroffen zouden worden om tot een betere behandeling ...

1990-1996

Het jaar 1990 De pipokar stond in het begin van dit jaar weer eens ter discussie. De oplossing leek nabij: De pipokar werd bestemd voor instructie……, maar het slaapgedeelte moest ...